Afgelopen zondag speelden S. Berende Timmerwerken Liberty Dames 1 hun laatste wedstrijd van het seizoen, uit tegen HC Barendrecht Dames 1. Voor Barendrecht stond er nog veel op het spel, zij konden kampioen worden. Voor ons was degradatie helaas al een feit, maar dat betekende niet dat we de wedstrijd zomaar cadeau wilden doen.

In het eerste kwart hielden we goed stand en maakten we het Barendrecht lastig, maar uiteindelijk viel toch de 1-0. In het tweede kwart wist de thuisploeg verder uit te lopen naar 3-0, ondanks dat wij bleven vechten voor iedere bal.

In de tweede helft hebben we echt als team gehockeyd en laten zien waar Liberty voor staat: blijven knokken voor elkaar, hard werken en als team doorgaan tot de laatste minuut. Helaas hebben we onszelf hier niet in beloond en is de wedstrijd tegen Barendrecht geëindigd in 5-0. Gefeliciteerd met jullie kampioenschap meiden!

Na afloop namen we ook afscheid van een aantal speelsters. Madelief van Riel stopt helemaal met hockey om zich op andere hobby’s te richten, maar we zullen haar vast nog vaak langs de lijn zien. Daphne Pijnenburg maakt de overstap naar DES dames 1. Daarnaast gaan Quinty Smienk, Jente Danyluk en Anouk Wijnen volgend seizoen in een ander team binnen Liberty spelen. We willen jullie allemaal bedanken voor jullie inzet, gezelligheid en bijdrage aan het team. Veel succes en plezier met jullie volgende stap meiden!

Ondanks dat we dit seizoen niet het resultaat hebben behaald waar we op hadden gehoopt, mogen we trots zijn op de stappen die we als team in een nieuwe samenstelling hebben gezet. Na de zomer hebben we weer een frisse start in de derde klasse.